Promowanie marki poprzez tworzenie wartościowych treści jest dobrym sposobem na zaistnienie w świadomości odbiorców. Pomimo że każdego dnia do sieci trafia setki tysięcy, a nawet miliony zdjęć i treści, content marketing wciąż pozostaje jedną z popularniejszych i skutecznych strategii marketingowych. Wykorzystując określone narzędzia, dzięki content marketingowi możemy dotrzeć do określonej grupy odbiorców, którzy np. mogą stać się naszymi potencjalnymi klientami.
Na czym polega content marketing?
Content marketing można określić jako działania obejmujące dzielenie się treścią z odbiorcami, z którymi chcemy budować relacje. Content marketing wykorzystuje zróżnicowane środki przekazu jak na przykład wpisy na blogu, artykuły sponsorowane czy nagrania wideo oraz treści umieszczane w mediach społecznościowych. Ma to na celu budowanie relacji i poszerzanie grona odbiorców oraz budowanie z nimi więzi, dzięki której mogą stać się oni potencjalnymi klientami naszej marki. Nawiązanie relacji z klientem poprzez content marketing możliwe jest dzięki połączeniu działań z zakresu SEO, kreowania wizerunku marki oraz działu PR. Mechanizm działania content marketingu nie opera się jednak o treści czysto promocyjne, ale raczej takie, które mają na celu rozwiązać konkretny problem określonego grona odbiorców i niejako przy okazji sugerują możliwość skorzystania z oferowanych przez markę usług lub produktów. Ze względu na skuteczność tej strategii wiele firm decyduje się na przekazanie prowadzenia tego procesu profesjonalistom, czyli agencjom marketingowym jak https://efectownia.pl. Dzięki temu zyskujemy pewność, że wszystkie działania koordynowane są w sposób fachowy, a umieszczane treści mają charakter ekspercki.
Jakie korzyści przynosi content marketing?
Stosując strategię opartą na content marketingu, mamy pewność, że ta forma przekazu spotyka się z lepszym odbiorem niż inne restrykcyjnie filtrowane treści o charakterze marketingowym. Dużą zaletą tego rozwiązania jest fakt, że nasze treści pozostają widoczne nawet wówczas gdy użytkownik korzysta z aplikacji blokujących reklamy jak np. AdBlock. Treści content marketingu, w przeciwieństwie do np. banerów reklamowych, nie tylko mogą przekazywać istotne i wartościowe informacje, ale przede wszystkim nie są nachalne. Dzięki temu przyciągamy zainteresowanie i generujemy wartościowy ruch na stronie. Kolejnym plusem tej strategii jest budowanie oblicza eksperta i profesjonalisty w danej dziedzinie, co przekłada się na zaufanie odbiorców. To z kolei prowadzi do przeświadczenia o wysokiej jakości naszych treści i budowania relacji, które są trwałe. Dzięki stosowaniu content marketingu możemy również sukcesywnie tworzyć rozbudowującą się sieć linków wewnętrznych, co ułatwia promowanie interesujących nas treści, pomaga w pozycjonowaniu i wpływa na indeksowanie strony. Co więcej, strategia ta umożliwia ciągłe poszerzanie i umacnianie społeczności, która pozostaje lojalna.
Popularne narzędzia content marketing
Marki stosujące strategię content marketingu posługują się konkretnymi narzędziami, dzięki którym możliwe jest tworzenie wartościowych dla odbiorcy użytkownika. Agencje marketingowe jak np. https://efectownia.pl wykorzystują w swoich działaniach wiele różnorodnych i dostosowanych do potrzeb klienta technik. Jednymi z najpopularniejszych metod tworzenia treści są poradniki oraz artykuły o dużej pojemności informacyjnej i subtelnym wspieraniu sponsorowanej zawartości. Innymi przykładami narzędzi wykorzystywanymi w tej strategii są też grafiki, filmy wideo oraz podcasty.