Czy ilość spożywanych dziennie posiłków ma znaczenie?

0
197

Przechodząc na dietę, często zadajemy sobie pytanie, ile powinniśmy jeść, by czuć się dobrze i cieszyć się szczupła sylwetką. Jaki wpływ na nasz organizm mają 3 większe posiłki dziennie i jaka jest różnica, kiedy spożywamy 4 lub nawet 5 mniejszych?

Kluczowa zasada każdej diety

Od wielu lat naukowcy udowadniają, że jedzenie jednego bądź dwóch posiłków w ciągu dnia sprzyja przybieraniu na wadze. Dzieje się tak, ponieważ w chwili spożycia obfitego posiłku po dłuższym okresie głodu, w naszym organizmie znacznie wzrasta poziom glukozy, co prowadzi do wyrzutu insuliny. Z kolei jej wysoki poziom sprawia, że odchudzanie jest prawie niemożliwe. Dużo łatwiej jest schudnąć, kiedy jemy kilka mniejszych posiłków w ciągu dnia, wtedy nasz organizm racjonalnie gospodaruje zdobytym pożywieniem i nie musi nastawiać się na dłuższe okresy głodu. Składniki odżywcze dostarczane regularnie w mniejszych ilościach są lepiej wchłaniane i odpowiednio wykorzystywane w funkcjonowaniu organizmu.

Chcąc dobrze się odżywiać i schudnąć, warto mieć na uwadze zalecany rozkład kalorii, który najkorzystniej działa w przypadku organizmu człowieka. Pierwsze śniadanie powinno stanowić 25% dobowej wartości energetycznej, drugie śniadanie – 10%, obiad – 30%, podwieczorek – 15% i kolacja – 20%.

Odpowiednie przerwy między posiłkami

Chcąc zachować zdrowie oraz prawidłową masę ciała, nie możemy nastawiać organizmu na dłuższe okresy głodu, gdyż przystąpi on do gromadzenia zapasów. Przerwy pomiędzy poszczególnymi posiłkami powinny wynosić 3-4 godziny. Jeśli będą zbyt długie, doprowadzą do obniżenia poziomu glukozy we krwi, co wpływa na uczucie głodu, koncentrację, samopoczucie, zwiększenie drażliwości oraz zmniejszenie odporności na stres. Zbyt długie przerwy pomiędzy posiłkami negatywnie wpływają także na procesy metaboliczne, które wywołują różne nieprzyjemne dolegliwości i są bardzo niebezpieczne dla naszego zdrowia. Skutkiem zbyt długich przerw pomiędzy posiłkami często staje się podjadanie, czyli jedna z najczęstszych przyczyn nadwagi. Ponadto osoby, które jedzą nieregularnie, często odczuwają „wilczy głód”, który ciężko jest zaspokoić, więc opychają się czym popadnie.

Ilość spożywanych dziennie posiłków ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia oraz utrzymania prawidłowej sylwetki i masy ciała. Wielu z nas jednak nie ma czasu, by przygotowywać samodzielnie aż 4 bądź nawet 5 posiłków. Wiąże się to praktycznie z całym dniem spędzonym w kuchni. Istnieje jednak bardzo proste i przeznaczone na każdą kieszeń rozwiązanie, które przypadło do gustu wielu osobom i wciąż skrada kolejne serca. Catering dietetyczny jest rozwiązaniem problemów z dietą dla wielu osób, wystarczy tylko wybrać dla siebie najlepszą opcję dietetyczną, zamówić i cieszyć się doskonale dobraną i odpowiednio zbilansowaną dietą pudełkową. Catering dietetyczny Chorzów to gwarancja dostarczenia organizmowi wszystkich niezbędnych makro- i mikroskładników w odpowiednich ilościach, bez martwienia się zakupami, liczeniem kalorii czy staniem w kuchni.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here